pencinta kehidupan

Kata Pengantar

Hai semua.. Bismillah dulu sebelum bacer tau.. Ambik berkat :) jom !

Thursday, February 10, 2011

keindahan yang hilang ..

Assalamualaikum ..



hari Ahad ni aku akan balik semula ke Perlis .. menyambung pengajian .. huh , serius aku malas .. malas nak duduk dalam bas lama-lama , malas nak tahan kencing , malas nak dengar orang berdengkur tidur atas bas ( semangat giler tido walaupon tak selesa ) dan malas nak tunggu hantu menampakkan diri .. kalau korang nak tahu , aku ada satu habit yang pelik .. aku nak sangat tengok hantu .. so , disebabkan aku naik bas melalui jalan Gerik , aku selalulah ushar tepi tingkap tu kot-kot ada hantu atas pokok ke .. tapi haram takde .. belum rezeki aku kot ..

disebabkan tak lama lagi aku nak balik , aku bercadang untuk meronda-ronda sekitar Terengganu ni .. saje nak lepaskan rindu .. nak tengok pantai-pantai , air terjun dan tak lupa jugak awek-awek Terengganu .. bukan apa , nanti kat Perlis mesti aku akan rindu awek-awek Terengganu ni semua .. yelah , diorang sangat cute .. 

so , dipendekkan cerita aku ngan 2 samdol pon rancanglah nak keluar .. jalan-jalan kononnya .. kami keluar hari selasa lepas .. rancang nak pergi pantai makan sotong celup tepung dan semestinya ushar awek sekali .. 

sampai je kat pantai , hati aku jadi sayu .. sedih tengok keadaan pantai yang dulunya cantik , tapi sekarang dah takde semua tu .. pantai yang dulunya jadi tempat utama untuk melepak , dating dan untuk keluar bersama keluarga sekarang dah jadi tempat yang agak asing .. serius macam baru lepas tsunami .. hilang dah keunikan negeri kelahiran aku ..











korang nampak tak ? disaster !!

serius aku sedih .. dulu pantai ni mmg sangat cantik .. aku selalu datang sini dulu sebab dekat dengan sekolah aku .. kat sinilah port aku ngan member-member ponteng sekolah .. tidur atas bot , lepak-lepak bawah pokok .. tenang jer .. sekarang takde dah semua tu .. 

aku tak tahu apa yang menyebabkan hakisan tu berlaku .. habis pokok tumbang .. tak cantik dah permandangan .. dan disebabkan hakisan tu jugak , kerajaan terpaksa bina benteng kat tepi pantai tu .. lagilah tak cantik bila ada benteng .. tak nampak dah air laut bila kita jalan-jalan tepi pantai .. arghh .. banyak betul aku merungut ..

sedih aku .. tiada lagi keindahan dulu .. tak bermakna lagi slogan "where nature embrace heritage" .. hurm , terima jelah .. dah kuasa Allah kan ? mungkin sebab banyak sangat orang duk dating kat tepi pantai sampai malam-malam buta .. ramai sangat yang ponteng sekolah pergi pantai .. err , aku lah tu ..

apa-apa pon , sempat jugak posing sebagai tanda kenang-kenangan ..






gambar aku takde .. mahal .. hakhak!





23 ribu orang sedang beromen ;D:

Biela Sapine said...

Haa sama lah, pernah pergi satu tmpt kat Melaka, apa entah nama nya. Semata mata nak tengok hantu. Haha
Laa, terhakis dah eh laut. Hurmm

Ayuni said...

mcm kt tok Jembal jer...

cekmet said...

wooo woo ada hntu keee

JuanYuan said...

@Biela Sapine
haha..suka hantu gak eh?hak3

JuanYuan said...

@Ayuni
yup..mmg kat tok jembal :)

Miss Yaty said...

dah agk dah takde gmabr juan..haha ;P

sedih kan bila tempat kenangan kita dah jadi lain mcm dlu..;(


p/s: windu nak tgk awex ganu singgah blog akak je...haha ;P

p/s: japnye cuti???

Miss Yaty said...

mungkin gak kot sebab org dating malam2 buta...akak penah dgr org ckp tok jembal tmpt org dating..huhu

p/s: apa yang berlaku adalah kuasa Allah dan ada hikmahnya.. .

cekmet said...

ada hantuuu ke?? wooo wooo

JuanYuan said...

@Miss Yaty
itula pasal..isk3..
gambar juan mahal la nk letak..hak3
blog akak bukan awek ganu..makcik ganu adela..lalala :p

cuti sekejap jer..rayer cina..

JuanYuan said...

@cekmet
haha..hantu masih lg tak menjelmakan diri..kah3

M a W a D D a H said...

uiks...macam dah dekat2 dah je ngan umah aku...kekekeke...

mesti yang awek ganu yg cun tu ko nmpak aku...hahaha...

aiman rashidd said...

goodluck broo !

JuanYuan said...

@M a W a D D a H
dekat eh?bolehlah dtg beraya..hak3..

ehh?kau ke tu?hak3

JuanYuan said...

@aiman rashidd
ehh?hak3

Anonymous said...

tok jembal ke.

dekat je la..hehe

juan duk situ ke

JuanYuan said...

@Anonymous
dekat dgn rumah ker?hhaha..

xlah,juan duk kt lain..tp dekat ngan tok jembal la :)

tomato said...

mahal ke ekau ? hahak :P


adess tak jadik r g ganu .. :P

kompem ramai ponteng ikut budaya juan kalau pantai tu elok lagi..haha

*Miss Geli^ said...

itu semua peringatan la tu...

ko la yang kuat dating dulu...kan sekrang dah takde tempat dating..kan?

JuanYuan said...

@tomato
haha..mahallah jugak..lalala..

lorr,nape xnak dtg?hek3

JuanYuan said...

@*Miss Geli^
haha..mana ada ahkak..sy baik..hak3

xx~ zarofi_14 ~xx said...

pantai mane ni bos? teruk bedooh doh ni.kesian kat penyu2 nak mendarat.runaway sume dh musnah.aduhhh..

ïêmå å¢klê§ said...

emm awek ganu je ke y cun.huhu...

JuanYuan said...

@xx~ zarofi_14 ~xx
ni dekat tok jembal..mmg teruk pon..sedih berasa

Next Back home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...